Blog

Aj váš marketing sa dá automatizovať, časť 2

AI Marketing
27.8.2020
V prvej časti tejto blogovej série sme si vysvetlili, čo je to automatizácia marketingových procesov, ako vďaka nej lepšie spoznáte vašich zákazníkov, aké dôležité sú pre vás dáta či správne využitie aplikácií.
V druhej časti sa budeme venovať infraštruktúre, tímu, ktorý by ste mali do projektu zapojiť a na záver si povieme niečo o rizikách, na ktoré si dajte pozor.

Nepotrebujete drahé IT

Pre úspešné zavedenie automatizácie marketingových operácií vo vašej firme nemusíte mať k dispozícii nadupané IT zdroje. Potrebujete hlavne spoľahlivý vysokorýchlostný internet a výkonný počítač s napojením na SMS a e-mail bránu. Samozrejmosťou sú korporátne účty na sociálnych sieťach a reklamných portáloch typu Google Adwords a podobne.

Pre úspešné nasadenie riešení s umelou inteligenciou sú oveľa dôležitejšie vaše firemné dáta. Na efektívny monitoring výkonnosti a výsledkov kampaní, odporúčame aj použitie tzv. integračného brokera (napríklad SAP Cloud Platform). 

Aby ste dokázali zbierať dáta v dostatočnom množstve, môže byť potrebná inštalácia softvérových doplnkov, napríklad pre napojenie na zdroje dát, ktoré vo firme máte.

Ideálny tím, ideálne výsledky

V každom našom blogu prízvukujeme dôležitosť dobrého a kvalitne poskladaného tímu ľudí, ktorý by sa mal na projekte podieľať. Napriek tomu to budeme opakovať stále: základom úspechu každého projektu sú ľudia. Jednak tí vaši a rovnako aj na strane dodávateľa, ktorému váš projekt zveríte.

Image

Obzvlášť to platí pri inovačných projektoch, ktoré pracujú s najnovšími technológiami. Pre potreby kvalitného nasadenia automatizovaných systémov sa preto poobzerajte po skúsenom projektovom manažérovi, budete potrebovať aj programátora so skúsenosťami v JavaScript, šikovného konzultanta systému SAP Sales Cloud a odborníka na integráciu API.

Zriaďte si pracovné tímy – u vás vo firme a aj na strane dodávateľa. Mali by medzi sebou pravidelne komunikovať a spolupracovať. Každý tím by mal vedieť, čo robí ten druhý, aby sa činnosti neduplikovali. 

Váš tím by sa mal skladať aspoň z jedného projektového manažéra a niekoľkých používateľov – testerov. Ich úlohou je po častiach projekt preberať a testovať. Sú kľúčom k tomu, aby vás v ostrej prevádzke nič neprekvapilo. 

Nastavte si míľniky, ktoré chcete postupne dosahovať a prísne strážte termíny. Kvalitný dodávateľ vás bude informovať priebežne a proaktívne o všetkom, na čom robí, ale tiež o identifikovaných problémoch. 

Ak o ňom nebudete počuť celé mesiace a odrazu sa objaví s hotovým riešením, utekajte od neho preč. Je vysoko pravdepodobné, že vám odovzdal nedorobený polotovar.

Pri automatizácii procesov myslite aj na možnosť dramatických zmien a prípadného radikálneho prerobenia určitých procesov, či úplné zrušenie niektorých súvisiacich procesov. Stáva sa to a nie je to nič mimoriadne.

Čo môžete získať, ak sa všetko podarí

Predovšetkým uľahčíte prácu vášmu marketingovému tímu, ktorý môžete alokovať na užitočnejšie a kreatívnejšie úlohy. 

Získate kontrolu nad riadením vzťahov so zákazníkmi – napríklad riešenie na báze Marketing Cloud dokáže spájať a kombinovať akékoľvek zákaznícke dáta a umožňuje vám personalizovaným spôsobom osloviť každého zákazníka individuálne. A ešte aj kanálom, ktorý daný zákazník preferuje (e-mail, SMS, push notifikácia, chatbot, landing page, mobilné aplikácie, sociálne médiá, atď). Pre SAP Marketing Cloud nie je žiadny problém vytvoriť komplexnú segmentáciu doslova z miliónov datasetov za niekoľko sekúnd. 

Image
Zdroj: https://blogs.sap.com/

Marketing Cloud naplno využíva AI s reálnym využitím ako best sending time, product recommendation, customer retention, product buying propensity, next best offer a mnohé ďalšie. Riešenie taktiež ponúka silné analytické nástroje, komplexný marketingový kalendár a plánovač pre efektívne riadenie online a offline kampaní. 

Sami si môžete nastaviť ciele, ktoré chcete dosiahnuť a podriadiť tomu projektovú stratégiu. Ak teda chcete zvýšiť návštevnosť stránky, získavať nových zákazníkov, znížiť time-to-market, zvýšiť predaj, udržať si spokojných a lojálnych zákazníkov či dramaticky znížiť náklady na akvizíciu nových zákazníkov, je na čase uvažovať o automatizácii vášho marketingu.

Za málo dát málo muziky (na čo si dať pozor)

Opäť sa vrátime k dátam. Tie sú totiž základným predpokladom presných a použiteľných výstupov umelej inteligencie. Čím väčšia vzorku dát máte k dispozícii, tým presnejšie a užitočnejšie výstupy získate. Pri využití nekvalitných dát alebo ich nedostatočnom množstve projekt nasadenia umelej inteligencie nebude úspešný. 

Ak dáta naplníte nedostatočne, zvyšujete riziko neskoršej návratnosti investície. Princípom fungovania strojového učenia je totiž proces, keď sa systém učí z istej vzorky dát. Čím menšiu a nekvalitnejšiu vzorku dát máte, tým pomalšie sa systém bude učiť. 

Samostatnou kapitolou je bezpečnosť dát. Ak sa rozhodnete „piecť“ AI na vašich serveroch, je vysoko pravdepodobné, že narazíte. 

Preto vám odporúčame radšej zvoliť overené cloudové riešenia od renomovaných dodávateľov, ktorí vaše dáta zálohujú v niekoľkých dátových centrách. Taktiež používajú overené disaster–recovery algoritmy a nástroje kybernetickej bezpečnosti.

Teraz sa smelo môžete pustiť do vášho vlastného projektu. Budeme radi, ak nám dáte vedieť, ako ste uspeli.

Pavol Kubán
CEO

Používate zastaralý prehliadač. Môžete si ho aktualizovať na tejto stránke.