Vitajte.
V nadchádzajúcej sérii článkov si povieme viac o tom, ako začať úspešnú cestu digitálnym marketingom tak, aby ta cesta mala jasný a úspešný výsledok. K tomu potrebujeme mať stanovený smer a cieľ našej cesty. Aby bol akýkoľvek nástroj marketingovej automatizácie nápomocný, potrebujeme určiť očakávania.
Základná vec, ktorú vám odporúčam si identifikovať je stanovenie si obchodného cieľa.
Príklad: V nasledujúcich 12 mesiacoch zvýšiť predaj o 100 000 EUR.
Teraz vypočítajte hodnotu jednotlivých obchodných typov:
Obchodný cieľ | Priemerná predajná cena tovaru alebo služby | Priemerná miera úspešných uzavretí obchodných príležitostí | Hodnota každého obchodného typu |
Zvýšiť tržby o 100 tis. EUR v priebehu nasledujúcich 12 mesiacov | 1000 EUR | 10% | 1000 X 10% = 100 |
Spočítajte si koľko nových potenciálnych zákazníkov potrebujete vygenerovať:
Obchodný cieľ | Priemerná predajná cena tovaru alebo služby | Priemerná miera úspešných uzavretí obchodných príležitostí | Hodnota každého obchodného typu | Cieľ pre generovanie obchodných typov |
Zvýšiť tržby o 100 tis. EUR v priebehu nasledujúcich 12 mesiacov | 1000 EUR | 10% | 1000 X 10% = 100 | 100 000 / 100 = + 1000 nových typov v nesledujúcich 12 mesiacoch |
Spôsob ako vypočítať počet nových potenciálnych zákazníkov, ktorých potrebujete:
Priemerný počet potenciálnych zákazníkov, ktorí vygenerujete mesačne (historicky alebo na základe benchmark) | Priemerná mesačná konverzia typov na zákazníkov | Počet nových zákazníkov, ktorých potrebujete vygenerovať mesačne |
40 | 5% | 40 X 5% = + 2 noví zákazníci |
Pre presnejšie výpočty a základné dáta použijeme jeden z modulov na meranie výkonnosti marketingu Customer Attribution. Viac vo videu: