Blog

Základ tvorby obchodných typov: diel 1.

Customer Experience
18.11.2019

Vitajte.

V nadchádzajúcej sérii článkov si povieme viac o tom, ako začať úspešnú cestu digitálnym marketingom tak, aby ta cesta mala jasný a úspešný výsledok. K tomu potrebujeme mať stanovený smer a cieľ našej cesty. Aby bol akýkoľvek nástroj marketingovej automatizácie nápomocný, potrebujeme určiť očakávania.

Stanovenie obchodného cieľa

Základná vec, ktorú vám odporúčam si identifikovať je stanovenie si obchodného cieľa.

Príklad: V nasledujúcich 12 mesiacoch zvýšiť predaj o 100 000 EUR.

Teraz vypočítajte hodnotu jednotlivých obchodných typov:

Obchodný cieľ

Priemerná predajná cena tovaru alebo služby

Priemerná miera úspešných uzavretí obchodných príležitostí

Hodnota každého obchodného typu

Zvýšiť tržby o 100 tis. EUR v priebehu nasledujúcich 12 mesiacov

1000 EUR

10%

1000 X 10% = 100

Spočítajte si koľko nových potenciálnych zákazníkov potrebujete vygenerovať:

Obchodný cieľ

Priemerná predajná cena tovaru alebo služby

Priemerná miera úspešných uzavretí obchodných príležitostí

Hodnota každého obchodného typu

Cieľ pre generovanie obchodných typov

Zvýšiť tržby o 100 tis. EUR v priebehu nasledujúcich 12 mesiacov

1000 EUR

10%

1000 X 10% = 100

100 000 / 100 = + 1000 nových typov v nesledujúcich 12 mesiacoch

Spôsob ako vypočítať počet nových potenciálnych zákazníkov, ktorých potrebujete:

Priemerný počet potenciálnych zákazníkov, ktorí vygenerujete mesačne (historicky alebo na základe benchmark)

Priemerná mesačná konverzia typov na zákazníkov

Počet nových zákazníkov, ktorých potrebujete vygenerovať mesačne

40

5%

40 X 5% = + 2 noví zákazníci

Meranie výkonnosti – Customer Attribution

Pre presnejšie výpočty a základné dáta použijeme jeden z modulov na meranie výkonnosti marketingu Customer Attribution. Viac vo videu:

 

Používate zastaralý prehliadač. Môžete si ho aktualizovať na tejto stránke.