Blog

Digitálna analytika v súčasnom svete

Customer Experience
17.1.2020
Analytika je predovšetkým o meraní vašich obchodných cieľov, o pochopení výkonu a o hľadaní spôsobov ako daný výkon optimalizovať a zlepšiť. Kritickou myšlienkou je práve otázka neustáleho zlepšovania.

Čo je to digitálna analytika?

Digitálna analytika je proces. Najprv zrealizujete meranie, aplikujete analýzu a poučíte sa z toho, čo uvidíte. Následne podniknete potrebné kroky. Vaše webové stránky sa neustále menia, váš marketing a digitálne nástroje sa menia tiež, preto musíte zaistiť, aby sa váš analytický proces vyvíjal sa v čase a udržoval krok s danými zmenami.

Digitálna analytika – tri hlavné koncepty:

  • Meranie vašich obchodných cieľov a hľadanie oblastí, ktoré je potrebné zlepšiť.
  • Realizácia merania, aplikácia analýz a prijímanie opatrení.
  • Online skúsenosť, marketingové a digitálne nástroje sa neustále menia, tzn. náš analytický proces sa musí taktiež vyvíjať, aby so zmenami držal krok.
Image

Obrázok 1: Ukážka riadiaceho panelu vedúceho marketingu

Metriky a dimenzie

Skôr než si uvedieme príklad zo sveta BI (Business Intellignece), vysvetlíme si niektoré kľúčové pojmy, ktoré nám pomôžu sa zorientovať vo svete digitálnej analytiky. Pochopenie týchto konceptov nám umožní lepšie porozumieť tomu, ako manipulovať a interpretovať dáta, ktoré sú k dispozícii nie len v SAP Marketing Cloude, ale v akomkoľvek inom systéme, ktorý sa venuje marketingovej automatizácii alebo v analytickom nástroji. Prvé dva koncepty, o ktorých v tomto článku píšeme sú metriky a dimenzie. Tieto dve premenné tvoria všetky dáta obsiahnuté v analytických zostavách.

Metriky (alebo ukazovatele) sú kvantitatívne čísla, ktoré merajú dáta v počtoch, pomeroch, percentách a pod. Dimenzie sú kvalitatívne kategórie, ktoré popisujú údaje v segmentoch alebo v skupinách. Keď premýšľame o digitálnej analytike, hovoríme o vzťahu medzi našou spoločnosťou, ktorá je online obchodným subjektom a zákazníkom, ktorý navštevuje naše stránky, mobilné aplikácie alebo používa iný digitálny kanál, ktorým disponujeme. Znamená to, že každá interakcia zákazníka na webe, v aplikácii alebo v inde, tvorí digitálnu stopu. Táto digitálna stopa môže byť meraná pomocou metrík a dimenzií.

Metriky:

  • Kvantitatívne
  • Merajú dáta
  • Počty, pomery, percentá

Dimenzie:

  • Kvalitatívne
  • Popisné
  • Rozdeľujú dáta do kategórií

Dôležitým predpokladom úspešnosti je, aby analytická platforma, ktorú používate nebola limitovaná len pre určité zdroje dát, ale bola otvorená pre zber dát zo všetkých systémov, ktoré používate, aby výstupy neboli skreslené. Tiež je dôležité, aby práca s metrikami a dimenziami bola intuitívna a nevyžadovala od užívateľa špecifickú prípravu, pomoc či zásah IT oddelenia. Užívateľ by si mal vedieť vytvárať vlastné zostavy podľa potrieb a v čase kedy sa mu to najviac hodí a kedy to potrebuje.

Krátku ukážku práce s analytikou v systéme SAP Markeitng Cloud nájdete vo videu nižšie.
Pokiaľ máte záujem vedieť viac o tom, ako sa dá optimalizovať analytický proces práve pre potreby vášho podnikania, dajte nám o tom vedieť TU a my sa s vami radi podelíme o skúsenosti a poradíme vám.

 
 
Alex
Head of SAP CX

Používate zastaralý prehliadač. Môžete si ho aktualizovať na tejto stránke.