Automatizácia marketingových aktivít neznamená, že budete môcť zajtra rozpustiť vaše marketingové oddelenie a nechať všetko na IT. Softvér (zatiaľ) nedokáže vymýšľať kreatívny obsah, navrhovať komplexnú marketingovú stratégiu a nepôjde vás ani zastupovať na stretnutie s klientom.
Môže však dramaticky zmeniť výkon, náklady a efektivitu vašej firmy a hlavne vám pomôže zlepšiť prehľad o vašich zákazníkoch.
Automatizácia v marketingu pre váš biznis predstavuje skvelú príležitosť na lepšie, presnejšie a efektívnejšie oslovenie vašich zákazníkov a oslobodí vás od úmorných činností, ktoré vaši marketéri robia manuálne.
Marketingová automatizácia je sofistikovaným mixom marketingu a IT. Na vstupe je personalizovaná komunikácia, na mieru prispôsobená každému zákazníkovi. Na pozadí bežia komunikačné procesy podporené softvérom, ktorý zabezpečuje, aby sa správna komunikácia dostala k správnemu zákazníkovi.
Vďaka automatizácii procesov získate 360-stupňové profilovanie vašich zákazníkov. To znamená, že ich budete dokonale poznať na základe agregácie štruktúrovaných a neštruktúrovaných dát, ktoré o nich získate (viac o type dát sa dozviete TU ). Budete mať presnejší obraz o tom, čo si o vás zákazníci myslia a prečo to tak je.
Otvoria sa vám nové možnosti segmentácie zákazníckeho portfólia, založené na prediktívnych informáciách o zákazníkoch a ich správaní v reálnom čase.
Zákazníkov budete môcť rozdeliť podľa hodnôt, na ktoré dávajú dôraz oni sami. Následne viete toto poznanie využiť pri prepojení potreby zákazníka s produktom a dokážete vašu komunikáciu cieliť tak, aby na tieto hodnoty reagovala.
Automatizovaný marketing vám umožní sledovať, čo vaši zákazníci robia, keď prídu do vášho e-shopu. V reálnom čase, s okamžitou odozvou a možnosťou pohotovo reagovať na zmeny.
Budete mať dokonalý prehľad aj o tom, ako sa vyvíjajú trendy na trhu, softvér vám dokonca dokáže odporučiť vhodné kroky, ktoré by ste mali podniknúť. Ukáže vám, akú stratégiu by ste mali zvoliť pre všetky komunikačné kanály a zároveň vám umožní merať úspešnosť vašich marketingových kampaní naprieč všetkými komunikačnými kanálmi.
V sérii blogov o umelej inteligencii v maloobchode sme písali o kľúčovej úlohe dát pri implementácii projektov založených na AI.
Rátajte s tým, že to isté platí aj v tomto prípade. Ak sa chcete pustiť do automatizácie marketingových procesov, nevyhnutným predpokladom úspechu sú v prvom rade dáta.
Budete potrebovať nielen detailný popis vašich produktov alebo služieb, ale aj kvalitnú databázu s podrobnými informáciami o vašich zákazníkoch. Softvéry dnes majú zabudované šikovné šablóny a veľmi rýchlo vám povedia, aké vstupné údaje budete potrebovať.
Odporúčame vám mať poruke tieto datasety:
Nezabúdajte ani na aplikácie. Patria sem zdrojové aplikácie pre informácie o zákazníckom správaní (ERP, CRM a ďalšie), aplikácie pre meranie zákazníckeho myslenia (napríklad Facebook, Instagram, Twitter), aplikácie pre správu zákazníckych povolení a súhlasov, integračné platformy (napríklad SAP Cloud Platform), cieľové CRM aplikácie pre transfer obchodných typov, či e-mail a SMS brány.
Zdroj: https://www.sap-cloud-platform.co.uk/
Výber najvhodnejšieho riešenia bude závisieť od konkrétneho projektu: potrebujete integrovať automatizáciu do existujúceho firemnej aplikácie, alebo chcete niektorú z aplikácií úplne nahradiť? V niektorých prípadoch totiž môže byť nahradenie existujúcej aplikácie oveľa jednoduchšie ako samotná integrácia. Skúsený analytik vám vysvetlí, ktorá cesta je pre vás vhodnejšia.
V druhej časti blogu si povieme viac o infraštruktúre, ktorú by ste mali mať zabezpečenú, zložení tímu, prínosoch automatizácie, ale aj o rizikách, ktoré na vás číhajú.
Ak sa vám blog páčil, zdieľajte ho ďalej 😊.